חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים

תהליך הגירושין אינו תהליך פשוט וכאשר מדובר על גירושין עם ילדים הוא הופך לקשה אף יותר. בעת גירושין יש צורך לחלק את הרכוש המשותף של בני הזוג ביניהם ובמידה וישנם גם ילדים בתמונה, הרי שהחלוקה לעתים מתבצעת בצורה מעט שונה ולאו דווקא שוויונית כמו חלוקת רכוש כאשר אין ילדים, ממספר סיבות.

ההבדל בין גירושין עם ילדים לבין גירושין בלי ילדים

העיקרון עליו נשען בסיס חלוקת הרכוש הינו, שכל הרכוש שבני הזוג צברו במהלך שנות הנישואין שלהם, אמור להתחלק ביניהם באופן שווה. כמובן שישנם מצבים שהם יוצאים מן הכלל ובהם גירושין עם ילדים. ההבדל בין שני הסיטואציות הוא שמאחר ובני זוג צוברים רכוש משותף החלוקה תהיה שווה, לעומת זאת, כאשר ישנם ילדים בתמונה, הרי לעתים מורידים או מעלים לטובת צד מסויים שהילדים נמצאים אצלו, אם זה על מנת להוריד בסכום המזונות או על מנת להבטיח מדור ראוי לילדים.
 

חלוקת רכוש לא שוויונית

חלוקת רכוש במצב של גירושין עם ילדים צריכה להיות לעיתים לא שוויונית על מנת שתהיה הוגנת כלפי בן הזוג שאצלו נמצאים הילדים במרבית הזמן. חלוקת רכוש לא שוויונית תתבצע לאחר קביעת הסדרי ראייה וזמני שהות.
 

כיצד מתבצעת חלוקת נכסים משותפים?

החוק ככלל קובע כי כל רכוש שצברו בני זוג במהלך הנישואין צריך להתחלק ביניהם באופן שווה. עם זאת, במידה ואחד מבני הזוג רכש נכס מסוים לפני הנישואין או שאחד מבני הזוג קיבל את הנכס בירושה, הוא אינו אמור לחלוק אותו עם בן הזוג שלו, אמנם יש בדבר זה יוצאים מן הכלל וכל מקרה צריך להחקר לגופו. כאשר מתבצעת חלוקת רכוש בגירושין עם ילדים לוקחים נתונים אלו בחשבון.
 

חלוקת רכוש ללא התערבות בית הדין הרבני

אף אחד אינו מעוניין לערב את בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה בעניינים הקשורים לביתו הפרטי, אך גם כאשר ישנו צורך להגיע לגורמים מקצועיים על מנת לבצע קביעות והחלטות שונות, היינו מעוניינים לצמצם אותם עד כמה שאפשר. מסיבה זו מעדיפים זוגות רבים שנמצאים בתהליך גירושין לעשות את ההחלטות בעניין חלוקת הרכוש בצורה עצמאית וללא התערבות של אף אחד. במידה ולא מגיעים להסכמות, ניתן לפנות לסיוע של טוען רבני שיסייע לקבוע על חלוקת רכוש שמוסכמת על שני הצדדים.
 

חלוקת רכוש עצמאית – האם יש סיכוי?

כאמור, המצב האידיאלי הינו חלוקת רכוש ללא התערבות חיצונית, אך אם מסתכלים על המצב הקיים בשטח, הרי שאופציה זו כמעט ולא ישימה. בדרך כלל, כאשר מגיעים למצב של גירושין אין לבני הזוג חשק רב לבוא האחד לקראת השני, וכמעט ואין אפשרות להגיע להסכמות בנוגע לחלוקת רכוש משותפת. במיוחד כאשר מדובר בחלוקת רכוש בגירושין עם ילדים, שאז ישנם פרמטרים נוספים שמשפיעים על אופן החלוקה.
 

טוען רבני לחלוקת רכוש בגירושין עם ילדים

אם בני זוג אינם מעוניינים להזדקק לשרותי בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה לצורך חלוקת רכוש, אפשר לפנות לטוען רבני שיעשה זאת עבורם ואיתם. בית המשפט כפוף להחלטות הקבועות בחוק בעניין חלוקת רכוש בגירושין ולא לכל אחד החוקים הללו מתאימים. כל תנאי שבממון קיים גם על פי תורה, ולכן טוען רבני יוכל לתת לבני הזוג פרספקטיבה נכונה מה תהיה התוצאה הסופית בבית הדין או בית המשפט מבלי להגיע לשם, ועוד שניתן להגיע לויתורים והסכמות אחרות מהקבועות בחוק, לעגן את ההחלטות שהתקבלו במסמך, ולערכו כך שיהיה קביל בבית הדין הרבני או בית המשפט.
 
אבנר הן - טוען רבני
אבנר הן - טוען רבני

פגישת ייעוץ ראשונית חינם!